יום שלישי, 30 בדצמבר 2008

שנה של ניהול - סיכום 2008

כמו בכל שנה, אני אוהב לכתוב בסופה מה עבר עלי, מה למדתי ומה הייתי רוצה לשנה הבאה. בתחום הניהול היתה לי שנה עמוסה עם מספר רב ביותר של פרוייקטים (בשיא ניהלתי בסביבות 10 פרוייקטים בו זמנית, צוותים שונים, טכנולוגיות שונות, מיקום גיאוגרפי ושיטות פיתוח שונות). התמזל מזלי לעבוד עם אנשים טכניים חזקים מאוד, מנוסים מאוד, וכם עם אנשים חדשים, סטודנטים, בפרוייקטים של מוצרים, אתרים, וכדומה. בנוסף התנסיתי בפיתוח מוצר, ניהול עסקי, מכירות, יעוץ בגיוס, וכדומה. שנה מלאה.

חוץ מהתוכן עצמו, שהיווה בית ספר מצויין, מה למדתי על ניהול בזמן הזה?

  • האנשים שאתה בוחר לעבוד איתם - אין דבר יותר חשוב מהצוות שלך. פשוט אין. תבחרו את האנשים שלכם, מהסטודנט הזמני על המנכ"ל הבא - בשיא הזהירות. עובד טוב שווה 5 עובדים רגילים. עובד רע עולה כמו ארבעה.
  • איך אתה מפתח את האנשים שאיתך - כיצד לזהות מובילים בצוות, לתת הערכות עובדים, ושיטות דלגציה שונות - החשיבות של הידע הזה עצומה. כמנהל, אתה מרויח עובדים מקצועיים יותר, שמחים יותר, נאמנים יותר, התוצאות שלכם כצוות משתפרות, ואתה מתכוונן לקראת ההולי גרייל של המנהל - לא צריכים אותך יותר.
  • פיתוח אג'ילי - בחברה גדולה - מצריך פוסט משל עצמו. קשה, כמעט בלתי אפשרי, אבל כשזה עובד (בעזרת הצוות הנכון, הפרוייקט הנכון, מנהל שמאמין ומבין את הדרך וחברה שרוצה להשתנות) זה אפשרי - אבל זה לוקח זמן.
  • פיתוח אג'ילי - בחברה קטנה - עובד מצויין. אם כולם מבינים את הצרכים ואיך זה עובד, התוצאות לא מאחרות לבוא.
  • ניהול דרך אנשים - ככל שאתה מתנסה ומשתפר כמנהל (וגודל באירגון) יש צורך רב יותר ויותר לנהל לגמרי דרך אנשים. העזיבה של הטכנולוגיה והמגע לא היתה קלה כל כך, אבל יש שיטות להשאר מחובר, כשצריך, וזה מה שלמדתי היטב השנה.

סה"כ אני מרוצה מהתפקוד, פחות מכמה תוצאות, יותר מאחרות, אבל אלו החיים, you win some, you loose some. אני רק מקווה שיצא לי לכתוב יותר בשנה הבאה, על כל הדברים האלה ואחרים..

אין תגובות: